ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
لغو مناقصه

ارجاع کار یعنی فرآیندی که در طی آن سازمان های اجرایی جهت دستیابی به خدمت یا کالای مورد نیاز در مقام کارفرما یا طرف اول معامله، به شناسایی و انتخاب طرف دیگر معامله برآورنده نیاز دستگاه می پردازد. اهمیت مناقصه به حدی است که از نظر قانونی باسابقه ترین و از دید اداری و اجتماعی در حد شناخته شده ترین روش ارجاع کار در بخش عمومی کشور قرار گرفته است. از این رو پایگاه اطلاع رسانی هزاره تمامی مناقصات و مزایدات کشور را به صورت وب سایت، ایمیل و یا اپلیکیشن در معرض دید قرار داده است. در مناقصه کارپذیر یا طرف معامله بخش عمومی در راستای تامین کالا یا خدمت مورد نیاز کارفرما انتخاب می شود. از این رو باید قابلیت هایی از قبیل دانش تعیین شرایط لازم، قدرت تشخیص و ارزیابی این شرایط و توان ارزیابی کالا یا خدمت را نیز دارا باشد. موضوع تجدید مناقصه از موارد یا نقاط نیازمند بهبود قانون برگزاری مناقصات است که دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پیشنهادهایی در این باره ابراز نموده است.

برای برگزاری مناقصه ای سالم و بدون حاشیه گروه های حقوقی تشکیل می شود که شامل گزینه های زیر است:

  • کمیته فنی بازرگانی
  • ارزیابی فنی بازرگانی و نظام مند سازی تاثیر آن
  • قیمت متناسب
  • پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات
  • هیات رسیدگی به شکایات

در شرایطی که نیاز باشد تجدید مناقصه صورت گیرد و یا شکایتی در میان باشد، گروه هیات رسیدگی به شکایات مهمترین نقش را در رفع سریع و صحیح عدم انطباق اقدامات و برگزاری مجدد مناقصه ایفا می کنند. نکته حائز اهمیت این است که هیات بیش از آنکه مرجع قضایی باشد، گروهی خبره و صاحب نظر است که شیوه درست فرایند برگزاری مناقصه را برعهده دارد.

اهمیت وجود هیات رسیدگی به شکایات

زمانی که جرائم عمومی یا تخلفات اداری رخ دهد هیات رسیدگی به شکایات وظیفه دارد که مراتب را برای رسیدگی به جرم و یا تخلف انتسابی، به مراجع قضایی ذیصلاح یا هیات رسیدگی به تخلفات اداری اعلام کند. فراموش نکنید که با وجود حضور قاضی در هیات رسیدگی به شکایات، بازهم هیات حداکثر تا سطح احتمال و انتساب جرم یا تخلف حق اظهار نظر را دارند. این گروه ها بر روی رد شکایت، تجدید مناقصه و یا لغو مناقصه حق رای دهی دارند.

درخواست اصلاح فرایند تشریفات برگزاری مناقصه از رییس دستگاه، طبق قانون برگزاری مناقصات، حق هر مناقصه گری است. در صورت عدم اقدام رئیس دستگاه به اصلاح لازم و کافی فرایند مذبور، مناقصه گر حق دارد درخواست اصلاح فرایند از هیات رسیدگی به شکایات را ارسال کند.

اهمیت و ویژگی تجدید و لغو مناقصه

در نظر داشته باشید که نکته کلیدی در فهم «تجدید مناقصه» توجه به ارتباط آن با «لغو مناقصه» اهمیت دارد از این رو تجدید و لغو مناقصه را در کنار هم بررسی و تحلیل می کنند. شرایطی که باعث تجدید مناقصه می شود شامل موارد زیر است:

شرایط تجدید مناقصه:

  • کم بودن تعداد مناقصه‌گران از حد نصاب تعیین شده در اسناد مناقصه،
  • امتناع برندگان اول و دوم مناقصه از انعقاد قرارداد،
  • پایان مدت اعتبار پیشنهادها،
  • رأی هیأت رسیدگی به شکایات،
  • بالا بودن قیمت‌ها به نحوی که توجیه اقتصادی طرح منتفی گردد.

امکان لغو مناقصه در شرایط زیر:

  • نیاز به کالا یا خدمات موضوع مناقصه مرتفع شده باشد،
  • تغییرات زیادی در اسناد مناقصه لازم باشد و موجب تغییر در ماهیت مناقصه گردد،
  • پیشامدهای غیرمتعارف نظیر جنگ، زلزله، سیل و مانند آنها،
  • رأی هیأت رسیدگی به شکایات،
  • تشخیص کمیسیون مناقصه مبنی بر تبانی بین مناقصه‌گران

نکته مهم:

مناقصه‌گزار باید تجدید و یا لغو مناقصه را مطابق ماده (۲۲) این قانون به آگاهی همه مناقصه‌گران برساند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات سیستم های ایمنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال است.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجدید مناقصه, مناقصات دولتی, مناقصه شهرسازی, مناقصه پیمانکاری, مناقصه آب و فاضلاب, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:58

برنده مناقصه

شرکت ارتباط گستران هزاره، به عنوان اولین شرکت در زمینه اطلاع رسانی جامع مناقصه‌ها و مزایده‌های کشور، بزرگترین شبکه نمایندگی در ۳۱ استان کشور، بهترین مرجع برای شما عزیزانی است که به دنبال انواع مناقصات کشوری هستید. در نظر داشته باشید که راه و روش اصولی و علمی برای برنده شدن در مناقصه یک سر ماجراست و از سوی دیگر چگونگی نحوه تعیین برنده مناقصه و علت تعیین برنده دوم نیز طرف دیگر ماجرا است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعیین برنده مناقصه (اول و دوم) آشنا کنیم. پس بهتر است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

همانگونه که می دانید مناقصه یک راه و روش رقابتی برای اخذ کالا یا خدمات با کمترین و مناسب ترین قیمت ممکن است. مناقصه با حضور مناقصه گران و مناقصه گزار در زمان و مکان تعیین شده ای رسمیت پیدا می کند. برنده مناقصه زمانی مشخص می شود که مراحل مناقصه به صورت قانونی برگزار شده و براساس دستورالعمل های تعیین شده دامنه قیمت مشخص شود. در نظر داشته باشید که لزوما کمترین قیمت بعنوان بهترین و مناسب ترین قیمت تعیین نمی شود بلکه سه عامل قیمت، کیفیت و زمان هر سه در فرایند انتخاب برنده مناقصه مثمرثمر خواهد بود. در ادامه با انتخاب برنده مناقصه در انواع مناقصات (مناقصات یک مرحله ای و دو مرحله ای) آشنا خواهید شد.

چگونگی تعیین برنده در مناقصات یک مرحله ای

برگزاری مناقصات تک مرحله ای زمانی رخ می دهد که خدمات یا کالای مورد نیاز در بازار از کیفیت یکسانی برخوردار باشد. همین امر باعث خواهد شد که مناقصه گزار صرفا به ارزیابی کیفی (ارزیابی توان انجام تعهدات مناقصه گران) اکتفا کند و شرکت یا شخصی که بهترین قیمت را ارائه و پیشنهاد نموده است بعنوان برنده اول مناقصه معرفی کنند. بازگشایی پاکت های پیشنهادی مناقصه در یک جلسه بازگشایی شده و در همان جلسه نیز برنده تعیین می گردد.

تعیین برنده در مناقصات

چگونگی انتخاب و تعیین برنده در مناقصه دو مرحله ای

در این نوع مناقصه برخلاف مناقصه یک مرحله ای، هم ارزیابی کیفی و هم ارزیابی فنی بازرگانی از جانب مناقصه گزار مشخص می شود. کمیته فنی نتایج ارزیابی فنی بازرگانی پیشنهادها را بررسی کرده و سپس به کمیسیون مناقصه گزارش می شود. براساس مفاد ماده ۱۹ قانون برگزاری مناقصات برنده را تعیین می کنند. انتخاب برنده بدین شکل است که مشخصات، استانداردها، کارایی، دوام و دیگر ویژگی های فنی بازرگانی پیشنهادها مورد ارزیابی قرار می گیرد. نکته مهم این است که صرفا کمترین قیمت به عنوان بهترین و مناسب ترین قیمت نیست.

این امر سبب شده است که پس از تراز نمودن قیمت ها، بالاترین پیشنهاد قیمت ارائه شده از جانب مناقصه گزار به عنوان برنده مناقصه انتخاب گردد. برنده پس از ارزیابی موفق به کسب بالاترین امتیاز فنی از بین دیگر شرکت کننده های مناقصه انتخاب خواهد شد.

چرا برنده دوم مناقصه انتخاب می شود؟

مطابق با بند “الف” ماده “۲۰” قانون برگزاری مناقصات و بر اساس موارد مذکور در بالا بسته به نوع مناقصه، برنده اول تعیین می گردد و شخص یا شرکتی که تفاوت قیمتی پیشنهادی وی با برنده اول، کمتر از مبلغ تضمین باشد از جانب مناقصه گزار به عنوان برنده دوم اعلام می گردد.

علت تعیین برنده دوم مناقصه حفظ صلاح مناقصه گزار در صورت انصراف برنده اول می باشد.

یک نکته مهم: در مورد كارهايي كه پرداخت به پيمانكار بر اساس قيمتهاي واحد بها و حجم عمليات انجام شده صورت مي گيرد قيمت كل پيشنهادي برنده مناقصه مندرج در بند الف با برآورد مصوب هزينه كار كه در ماده ۲ اين آیین نامه آمده است مقايسه و اختلاف آن به صورت تخفيف و يا اضافه تعيين گردد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه پروژه های عمرانی رتبه بالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برنده مناقصه, مناقصه پتروشیمی, مناقصه ساختمان, پیمانکاری ساختمان, برنده مناقصات, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:53

شرکت در مناقصه ها

مناقصه یک فرایند سالم رقابتی است که بین شرکت ها برگزار می شود. مراکز و ارگان های دولتی و خصوصی نیازهای خود را به صورت فراخوان به اطلاع عموم می رسانند. این نیازها می تواند شامل کالا، ماشین و ابزارآلات، مواد اولیه و دیگر اقلام باشد. در حالت کلی مناقصه یک فراخوانی بزرگ است که برای خرید و یا رفع نیاز یک شرکت و یا حتی شخص برگزار می شود. برای اشخاصی که تمایل به شرکت در مناقصه ها و مزایدات کشوری و بین المللی را دارند بهتر است اطلاعات خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی هزاره به روز کنند. شرکت ارتباط گستران هزاره پا فراتر از مرزها گذاشته و با ارائه سرویس اطلاع رسانی مناقصه‌های بین المللی، فرصت های بیشماری را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. هزاره با پوشش مناقصات ۲۳ کشور دارای مراودات تجاری و اقتصادی با ایران این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با ورود به عرصه‌های بین‌المللی دامنه فعالیت خود را گسترده تر نمایند.

شرکت در مناقصه

شرایط اصلی برای شرکت در مناقصه

اگر میخواهید برنده مناقصه باشید باید ابتدا بدانید که شما سه شرط اصلی برای شرکت در مناقصه را دارید. این شروط شامل موارد زیر است:

  • ارائه سپرده تضمین در مناقصه

یکی از شروط اصلی برای شرکت در مناقصه ارائه سپرده تضمین در مناقصه است. این تضمین می تواند به صورت نقدی، ضمانت نامه بانکی و یا بخشی از نقدینگی شرکت باشد. برای شرکت هایی که تازه تاسیس هستند بهتر است نقدینگی شرکت استفاده نکنند زیرا باعث خارج شدن آن ها از جریان فعالیت ها خواهد شد. بهترین گزینه برای این شرکت ها ارائه ضمانت نامه بانکی در مناقصه است.

  • ارزیابی فنی و بازرگانی

برای شرکت های تازه تاسیس مانع بزرگی به نام بخش ارزیابی فنی و بازرگانی وجود دارد. زمانی این شرکت ها حق شرکت در مناقصه را دارند که تمام امکانات مقدور را در قالب رتبه بندی، گواهینامه ها، مجوزها به فراخور موضوع فعالیت شرکت در اختیار داشته باشند.

به این شرکت ها توصیه می شود که در ابتدای امر نسبت به بررسی کامل در راستای مجموعه ی اسناد اعتباردهنده متناسب با فعالیت و امکانات خود اقدام کنند. گواهی های رتبه بندی بر پایه منابع انسانی، تجهیزات و سوابق را صادر می کنند که حداقل بتوانند در بخش منابع انسانی و تجهیزات، سرمایه گذاری لازم را داشته باشند. از سوی دیگر اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر خارجی و داخلی نیز از طریق برگزاری جلسات و یا حضور در نمایشگاه های تخصصی برای شرکت های تازه تاسیس امکان پذیر است. این نکته را فراموش نکنید که سایر گواهینامه ها همچون سری ISO برای شرکت در مناقصه الزامی نیست اما به نوعی در گروه مدارک اعتباربخش قابل تعریف است.

  • ارائه قیمت پیشنهادی مناسب

با عبور از مراحل قبلی و طی کردن آن نوبت به ارائه قیمت پیشنهادی مناسب با اهداف مناقصه است. پیشنهادهای ارائه شده توسط کارفرمایان مورد بررسی قرار می گیرد. پیشنهاد قیمت را می توان یک روند تخصصی در نظر گرفت و می بایست توسط شخصی انجام گیرد که به تمام موارد مهم آن اشراف کامل داشته باشد. هزینه های عملیاتی، محاسبات سود و زیان، پیش بینی قیمت بازار، محاسبات جرائم احتمالی، بیمه و مالیات و دیگر موارد تنها بخشی از این نکته ها است که باید به آن دقت نمود.

در اکثر مواقع مناقصه گزار بازه قیمت مشخصی را اعلام می کند و پیشنهادات ارائه شده در این بازه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. از این رو سعی کنید برای ارائه قیمت حتما از تجربیات گذشته استفاده کرده تا بهترین و متناسب ترین قیمت را در مناقصه اعلام کنید. فراموش نکنید که قیمت خوب و مناسب شما کلید برنده شدن شما در مناقصه است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال استعلام های جدید هستید «آگهی مناقصه صنایع شیمیایی» در پایگاه اطلاع رسانی هزاره درج شده است.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه , مناقصات , شرکت در مناقصه , پیمانکار , ستاد ایران, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 18:45

مناقصه و مزایده

اهمیت نگرش کاربردی به اطلاعات و اخبار مناقصات

بخش عمده ای از اخبار اقتصادی کشور، مرتبط با حوزه های معاملات مالی و بازار سرمایه است که عموماً با هدف اطلاع از شرایط و شناسایی فرصت ها و امکانات جهت سرمایه گذاری و یا در قالبی هوشمندانه تر، تصحیح مسیر سرمایه گذاری فعلی جهت بنگاه های اقتصادی مورد مطالعه قرار می گیرد. جریان اخبار و اطلاعات، وقتی مرتبط با بازار سرمایه باشد، بصورت مشخص و از منابعی معین (رسمی و یا غیررسمی) تامین می گردد. در مورد بازارهای مالی و معاملات بالقوه نیز روش هایی جهت توزیع و نشر اطلاعات وجود دارد که بصورت عمومی از طریق جراید و نشریات یا بصورت تخصصی و طبقه بندی شده، توسط خدمات پایگاه های خبری و سایت های مناقصات تامین می گردند. دیدگاه ابتدایی و کوتاه مدت، اخبار معاملات و در واقع مناقصه ها و مزایده ها را در قالب فرصت های کسب درآمد یک بنگاه اقتصادی مدنظر قرار می دهد. ولی با در نظر گرفتن اینکه شاخص های کمی (و تا حدودی کیفی) مناقصه های برگزار شده تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور هستند، ارائه ی تحلیل های مناسب می تواند اطلاعات لازم را برای برنامه ریزی های میان مدت جهت شرکت ها و واحدهای اقتصادی حوزه های مختلف صنایع و تجارت، مهیا سازد. لذا مدیریت هوشمند یک بنگاه اقتصادی و با تکیه بر تحلیل های صحیح اطلاعات و اخبار مناقصات، ضمن اینکه مترصد فرصت های سرمایه گذاری مناسب است می تواند جهت ارتقاء ظرفیت مجموعه ی خود و با هدف استفاده از فرصت های پیش رو نیز اقدام نماید.

حضور در معاملات بدون شرکت در مناقصه

در نگاه اول، شاید بنظر برسد مخاطبین اخبار و اطلاعات مناقصه ها عموماً شرکت هایی هستند که توانمندی فنی، تخصصی و منابع لازم را جهت ارضاء انتظارات مناقصه گزار و اجرای موضوع معامله دارا باشند. ولی تعداد ذینفعان یک مناقصه، در واقع در برگیرنده ی حوزه های فعال اقتصادی در گروه های مختلف مهندسی، ساخت و تولید، بازرگانی، خدمات و مواردی مشابه است که در کنار برنده ی اصلی مناقصه، در مسیر اجرای معامله حضور دارند و منتفع می گردند. پس می توان نتیجه گرفت بخشی از مدیران شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که به هر دلیلی در مناقصات شرکت نمی کنند، از برگزاری مناقصه ها و بصورت غیرمستقیم استفاده می کنند. این سری بنگاه ها، بصورتی کاملاً هوشمندانه با تعقیب اخبار مناقصات و معرفی خود به برندگان مناقصه ها، شرایط رقابتی را بدون صرف هزینه های بازاریابی به نفع خود تغییر می دهند و در واقع در بسیاری از پروژه ها، عملاً پیمانکارانی که به اصطلاح دست دوم نامیده می شوند، سود بیشتری را به نسبت منابع موجود و ریسک های متحمل شده تحصیل می نمایند.

رکن اول: شناسایی بهترین و جامع ترین پایگاه مناقصات کشور

وقتی در مورد تحلیل مبتنی بر مجموعه ی اطلاعات صحبت می شود، صحت و جامعیت منابع اطلاعاتی نقش اول را بر عهده خواهند داشت. در زمینه ی اخبار مناقصات و مزایدات نیز لزوم استفاده از جامع ترین منابع اطلاعاتی که بتوانند اطلاعات موردنیاز را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند، الزامی خواهد بود. با مراجعه به پرتال های معتبر، امکان دریافت اطلاعات موردنیاز بر اساس موجودی و طبقه بندی پایگاه داده ها وجود خواهد داشت که بر اساس جستاری که در این زمینه انجام پذیرفت، سایت ارتباط گستران هزاره امکان ارائه ی گزارش های متنوع را بر اساس نیاز مشتری و با توجه به جامعیت اطلاعات به نسبت سایر پایگاه های اطلاعاتی (پایگاه مناقصات) داراست.

مهمترین اخبار مناقصات و مزایدات

الزامات راه اندازی و مدیریت یک وب سایت مناقصات

با توجه با لزوم اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده توسط سایت مناقصات موردنظر، نگاهی به پیش نیازهای راه اندازی و مدیریت این گونه پایگاه های اطلاعاتی خالی از لطف نیست. راه اندازی سایت مناقصات، ابتدا به ساکن نیازمند طرح توجیهی و بازاریابی است که در صورت مطلوبیت نتایج بررسی، مراحل بعدی می بایست آغاز گردد. پس از تامین زیرساخت ها (اداری، پرسنلی، ارتباطات، سرمایه، نقدینگی، …)، مراحل طراحی یک مرکز داده (دیتابیس) مهندسی شده و یک وب سایت حرفه ای و با نگرشی کاربردی از دید مخاطبین آغاز می گردد ضمن اینکه می بایست تمامی راهکارهای ارائه ی سرویس مبتنی بر بستر فضای مجازی و روش های سنتی، مدنظر قرار گرفته باشند. همچنین طراحی یک ساختار طبقه بندی حرفه ای و دینامیک جهت مدیریت اخبار مناقصات و مزایدات نیز کاملاً الزامی است. همزمان، می بایست شبکه های تامین اطلاعات نیز طراحی و اجرا گردد که با توجه به میزان جامعیت، می تواند در برگیرنده ی دفاتر نمایندگی در استان ها نیز باشد. برنامه ریزی های لازم جهت بازاریابی، مراودات مالی و همچنین ارائه ی خدمات پس از فروش به روش های مختلف نیز در فاز بعدی مطرح می گردد. بعنوان یک شاخص، وب سایت مناقصات تحت مدیریت شرکت ارتباط گستران هزاره با قدمتی در حدود ۲۰ سال و ثبت بیش از ۱.۲۰۰.۰۰۰ عنوان مناقصه و مزایده در پایگاه داده و استفاده از شبکه ی نمایندگی استانی در نظر گرفته شده که در حال حاضر خدمات خود را به تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی و شرکت های کشور، با استفاده از روش های مختلف (وب سایت، اپلیکیشن موبایل، ایمیل، نمابر،…) ارائه می دهد.

اطلاعات و آمار مناقصه ها و مزایده های برگزار شده

بر اساس آمار وب سایت مناقصات هزاره، از ابتدای سال ۹۶ تا کنون (اواسط شهریور) در حدود ۶۵.۰۰۰ عنوان مناقصه در سطح کشور برگزار شده که حدود ۱۸۰۰۰ عنوان آن (حدوداً ۲۶%) مربوط به استان تهران بوده است. همچنین از ۱۱.۵۰۰ عنوان مزایده برگزار شده نیز در ۵.۵۰۰ عنوان مربوط به مزایدات اجاره ی واحدهای تولیدی و خدماتی بوده است. وجود موتور جستجوی قوی و همچنین طبقه بندی تخصصی اخبار و اطلاعات در این وب سایت، امکان تهیه ی گزارشات آماری را به سادگی میسر می سازد ضمن اینکه امکان دریافت اطلاعات بر اساس نیاز نیز از طریق هماهنگی با مجموعه و تعریف گزارش در دیتابیس، مقدور خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال آگهی های جدید مناقصه هستید «آگهی‌های مناقصات امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اخبار مناقصه و مزایده, مناقصات, مزایده, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 151 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 16:47